Internet

Twitter este acum X. Elon Musk a făcut schimbarea

By Cristi Dorombach

July 24, 2023

Elon Musk a schimbat logoul rețelei sociale Twitter, după ce duminica a anunțat că domeniul x.com face acum trimetre către Twitter. Twitter a renunțat astfel la logoul cu pasărea albastră ce obișnuise oamenii de la înființarea rețelei.Elon Musk a spus că acesta este un logo interimar care va putea fi schimbat în viitor. Mai mult, seara trecută clădirea Twitter din San Francisco a fost iluminată cu noul logo al companiei.

Este posibil ca rețeaua socială să nu se oprească doar la înlocuirea siglei. Musk a spus că în cele din urmă compania va „lua rămas bun de la brandul Twitter și, treptat, de la toate păsările”.

Duminică seara, Musk și-a schimbat fotografia de profil cu noul logo Twitter. Contul oficial al Twitter @Twitter și-a schimbat, de asemenea, numele și imaginea afișată cu noul logo X.

CEO-ul companiei, Linda Yaccarino, a scris pe Twitter că, în timp ce Twitter a schimbat modul în care oamenii au conversat între ei, X va merge mai departe și va avea funcții „centrate în audio, video, mesagerie, plăți/bancare” și o va face o „piață globală pentru idei, bunuri, servicii și oportunități”. Sună ca o mulțime de lucruri.

Obsesia lui Musk pentru litera „X” este binecunoscută. El a fondat X.com în 1997, care în cele din urmă a devenit PayPal. Startup-ul său spațial SpaceX are „X” ca logo. Și cel mai recent, a fondat o companie AI numită X.ai. În aprilie, rețeaua socială deținută de Musk și-a schimbat numele legal din Twitter Inc. în X Corp.

Nu este prima dată când Musk schimbă sigla Twitter. La începutul acestui an, el a schimbat pentru scurt timp logo-ul rețelei sociale în meme-ul Doge. Un dezvoltator care a făcut o extensie pentru a evita logo-ul doge a spus că funcționează și pentru noul logo „X” – astfel încât să puteți restaura rapid logo-ul păsării.

Mișcarea companiei de a-și schimba brandul vine la câteva zile după ce Musk a răspuns unui utilizator spunând că este încă în „flux de numerar negativ” din cauza unei „scăderi de ~50% a veniturilor din publicitate plus încărcarea grea a datoriilor”.